سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فیلتر استخر چیست

فیلتر استخر چیست؟

فیلتر استخر همانطور که از نامش پیداست هر گونه موادی که در آب استخر اضافی باشد را از آب استخر جدا کرده و با این کار به تصفیه آب استخر جهت راحتی شناگران کمک می کند.

جهت پاکسازی آب استخر و جکوزی اولین کار عبور آب از فیلتر تصفیه می باشد. لذا برای درک بهتر باید بدانیم که فیلتر تصفیه استخر تنها مواد فیزیکی و جامد را فیلتر می کند و برای تصفیه مواد ریز و شیمیایی در استخر باید از تجهیزات دیگیری استفاده کنیم.

انواع فیلتر استخر

فیلترهای استخر به سه دسته کلی فیلتر شنی، فیلتر دیاتومه و فیلتر کارتریجی تقسیم می گردند. که در ادامه به اختصار درباره هر یک توضیحاتی عرض می نماییم.

فیلتر کارتریجی استخر

همانطور که می دانید فیلترهای استخر برای حذف فیزیکی ذرات شناور در آب بکار می روند پس مهم است که بدانید فیلتر کارتریجی برای ذرات 10 تا 15 میکرون عمل می کند.  از این فیلتر برای آب های خوراکی راکد و یا با چرخش کم استفاده می شود که به فیلتراسیون خیلی قوی نیاز ندارند.

از نظر مقایسه ای و کاربری فیلترهای کارتریجی از فیلترهای شنی دارای حساسیت بیشتری هستند. یکی دیگر از مزایای این فیلتر فشار کاری کمتر می باشد.

مزایای فیلتر کارتریجی استخر

  • فیلترهای کارتریجی همپوشانی سطح آب بالایی نسبت به سایر فیلترهای تصفیه آب دارند و همین موضوع باعث بالا بودن فعالیت های هیدرولیکی در آنها می شود.
  • در فیلترهای کارتریجی یک سطح وسیع وجود دارد که اجازه ی جمع شدن ذرات موجود در آب را سخت تر می کند و نسبت به سایر فیلترها از مقاومت بیشتری برخوردار است.
  • بطور کلی فیلترهای کارتریجی دارای سایز کوچکتری هستند.
  • ترجیح استفاده از فیلترهای کارتریجی در استخرهای روباز به دلیل مقاومت بالای آنها در برابر اشعه های خورشید می باشد.
  • دارای وزن کمتر نسبت به انواع دیگر فیلترهای تصفیه آب استخر و جکوزی می باشند.
  • اغلب مراکز آب درمانی از  این فیلتر به علت تولید و تصفیه آب زلال استفاده می کنند.

فیلتر تصفیه دیاتومه ای آب استخر

این فیلتر می تواند با کیفیت ترین آب خروجی را به شما تحویل دهد. لذا فیلتر دیاتومه ای می تواند ذراتی با قطر 10 الی 20 میکرون را حذف کرده و خروجی زلالی را به شما تحویل دهد. برای کارکرد این محصول به یک خاک مخصوصص که آن را با عنوان خاک دیاتومه ای میشناسیم نیاز است. این خاک فسیل های دریایی است که از گیاهاین که دارای پوسته سیلیسی هستند تشکیل شده است. و بی نهایت ایده آل برای تصفیه آب استخر می باشد.

مزایای فیلتر دیاتومه ای استخر

  • جنس بدنه های فیلتر دیاتومه ای اغلب از نوعی کامپوزیت با جنس مرغوب می باشد.
  • این فیلتر از آپشن عملکرد مولتی حمایت کرده و روی آن قابل اجرا می باشد.
  • شستشوهای معکوس با فیلتر دیاتومه ای به راحتی قابل انجام می باشد.

فیلتر شنی تصفیه آب استخر

فیلترهای شنی، سنگین ترین ابزار برای تصفیه آب استخر هستند که دلیل وزن بالای آنها وجود سیلیس در فیلتر شنی تصفیه آب استخر است. این نوع فیلترها به دلیل بدنه فلزی که دارند تحمل فشار بالا را نیز دارند. یکی دیگر از ویژگی های فیلترهای شنی، پوشش با رنگ اپوکسی می باشد که مانع از زنگ زدگی بدنه فیلتر می شود .

فیلتر های شنی به علت استفاده از خاک های سیلیسی در کارکرد خود دارای بالاترین وزن در دسته بندی فیلترهای تصفیه آب استخر هستند. اما با این وجود تحمل وزن بالا بخاطر جنس آهنی آنها یک مزیت محسوب می شود. و همچنین پوشش تمام رنگی که به اپوکسی شهرت دارد بدنه آنها را از هزگونه زنگ زدگی در امان نگه می دارد.

این نوع فیلترهای تصفیه دارای دو نوع باز و بسته هستند. فیلترهای شنی باز یکی از ابتدایی ترین فیلترها هستند که در تصفیه اضافی آب مصرفی اغلب در استخرها به کار می روند. نوع راج تر این فیلترها فیلتر شنی بسته است که با سیلیس کار می کند به این صورت که آب با فشار وارد می شود و از سیلیس ها عبور کرده و آب تصفیه می شود.

مزایای فیلتر شنی

  • فیلتری با قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه هستند.
  • سرعت بالا در تصفیه آب از مزایای دیگر این فیلتر شنی محبوب می باشد.